Anissa Zahi
Anissa (Leuven, 1989), afgestudeerd in 2025 aan LUCA School of Arts, maakt graag zwaar theater dat licht wordt. Grote thema’s worden in vraag gesteld en uiten zich in absurdistisch realisme. Empathie, intuïtie, leven in het nu, herkenbaarheid, samenwerken, verbinding en de gesprekken die door voorstellingen op gang komen, vindt zij belangrijk. Zij houdt van mensen die zichzelf (durven) zijn, niet vies zijn van een flauw mopje en meer ‘ja’ dan ‘neen’ zeggen.
Tijdstip van Overlijden
Tijdstip van Overlijden is een intieme, absurde en pijnlijke spiegel van onze huidige tijd: waar weten een verslaving is en onwetendheid een luxe. De voorstelling beweegt tussen zwarte humor, tragiek en bevreemdende schoonheid. De voorstelling schakelt tussen talkshow, reclame, dokterspraktijk en intieme scènes – alsof het leven zelf wordt gecommercialiseerd. De live xylofoon schept een bevreemdende, licht ironische sfeer die de tragiek juist uitvergroot en die de zwart-wit voorstelling naar een grijze zone begeleidt. De voorstelling gaat over liefde, controle, loslaten, angst voor de dood, wetenschap, ethiek, commercie van het leven, de illusie van zekerheid.
The show must go on
The show must go on speelt zich af in de openbare ruimte, in direct contact met het publiek. Op de trappen van een stadhuis, op een plaats van grandeur geëxposeerd tussen het volk, daar waar macht en (groeps)verantwoordelijkheid elkaar kruisen. Artivisme dat spanning tussen idealisme en onmacht onderzoekt, tussen ernst en absurditeit, tussen individueel initiatief en collectieve besluiteloosheid, waarbij falen even ontroerend is als volharden.. Er is geen klassieke dramaturgie, wel orde en chaos en muziek, stem en ritme als bindweefsel.